Alina Vimbai Strähler
Member of the Schaubühne ensemble since 2021. Born in Duisburg. Studied acting at the Zurich University of the Arts. Spent time studying at New York University with a grant from the Zurich Theatre Association. First engagements at the Schauspielhaus Zurich and Schauspiel Frankfurt while still a student. During the 2015/16 season, member of the ensemble at the Theater Konstanz and from 2016 to 2018 at the Luzerner Theater, collaborating with Julia Wissert, Nina Mattenklotz and Alexander Giesche. Invitation to the 2018 Schweizer Theatertreffen with Giesche’s production of »White Out«. From 2019 to 2021, engagement at the Grips Theater in Berlin. Various appearances in films and on television including in »Soko Hamburg«.
All productions
Kein Weltuntergang (Not the End of the World) by Chris Bush, Director: Katie Mitchell (World Premiere, 2021)
Der Krieg mit den Molchen (War with the Nefts) after Karel Čapek, Director: Clara Weyde (2022)
Kindheitsarchive (Childhood Archives) by Caroline Guiela Nguyen, Director: Caroline Guiela Nguyen (World Premiere, 2022)
Die Möwe (The Seagull) by Anton Tschechow, Regie: Thomas Ostermeier (2023)
Prinz Friedrich von Homburg by Heinrich von Kleist, Director: Jette Steckel (2023)
Glaube, Geld, Krieg, Liebe by Robert Lepage, Director: Robert Lepage (World Premiere, 2024)
In the repertoire
by Anton Chekhov
In a version by the ensemble using the translation by Ulrike Zemme
Director: Thomas Ostermeier
Mit dem Aufruf des Videos erklären Sie sich einverstanden, dass Ihre Daten an YouTube übermittelt werden. Mehr dazu finden Sie in unserer Datenschutzerklärung.
Bei Klick auf die Schaltfläche "Akzeptieren" wird ein Cookie auf Ihrem Computer abgelegt, so dass Sie für die Dauer einer Stunde, diese Meldung nicht mehr angezeigt bekommen.
by Robert Lepage
Translated by Uli Menke
Director: Robert Lepage
World Premiere